«Не тупити» й «видалити компромат». Інструкції для Зе кандидатів по мажоритарці

Про це пише Тетяна Ніколаєнко для джерела Цензор.нет.

У будь-якого ноунейма з парасолькою “Слуга народу” в окрузі був початковий рейтинг від 15% до 30%. Але в більшості випадків це були люди, далекі від високої політики.

Наступну Раду нинішні депутати називають парламентом ноунеймів і помічників. І жартують, що згодом обиратимуть помічників і героїв серіалу “Школа”. А ще депутатам дали покрокову інструкцію, як створити штаб і провести вибори. З лекалами партійної газети і банерів та детальним графіком проведення кампанії.

У ньому немає розписування сіток і рознарядок на те, скільки, кому і чому заплатити кешем, але деякі тези все ж відкривають картину світу нової партії.

Інструкція для мажоритарників складається з 30 кроків.

1-й крок

  1. В​ивільніть час

Упродовж виборчої кампанії кандидати та штаби використовують 4 основні ресурси:

➢ кадри;
➢ фінанси;
➢ ідеї;
➢ час.

Кадри, фінанси та ідеї під час кампанії можна залучити ​– ​на відміну від часу. Вибори мають кінцеву дату та свої терміни. Тому до планування кампанії та розподілу наявного часу треба підійти ретельно, слід оптимізувати кожен день та годину. Кандидату вкрай необхідно вивільнити максимальну кількість часу для ведення кампанії, вирішити всі свої особисті (сімейні) та робочі справи так, щоб кожного дня приділяти час лише участі у своїй передвиборчій кампанії.

2-й крок

  1. З​найдіть керівника штабу

Керівник окружного штабу ​– це фахівець, який повинен володіти навичками та вмінням якісно організувати роботу штабу та перебрати всі організаційні питання з кандидата на себе.

Щоб якісно організувати роботу штабу й розв’язати поточні проблеми та організаційні питання, керівник окружного штабу повинен відповідати таким вимогам:

– повністю розуміти всі етапи виборчого процесу (зокрема, в юридичній площині);

– мати досвід роботи у виборчому штабі (найкращий варіант ​– це досвід роботи керівником окружного штабу чи його заступником під час декількох кампаній);

– мати яскраво виражені організаційні та комунікативні здібності;

– бути стійким до стресів, психологічно та фізично витривалим;

– бути ідеологічно прихильним до Володимира Зеленського та партії “Слуга народу”.

Радимо при проведенні співбесіди з кандидатом витребувати у нього не лише резюме, а й рекомендації від колег і замовників із попередніх кампаній. Доброго фахівця радитимуть попередні замовники та колеги.

Не радимо ​брати керівником штабу свого близького родича, друга чи підлеглого. Подвійні стосунки заважатимуть вам у роботі та можуть стати причиною конфлікту в процесі.

3-й крок

  1. С​формуйте команду штабу

Окружний штаб ​– це команда, яка здатна забезпечити перемогу кандидату й швидко, якісно та результативно організувати всі процеси для цього. Завдання команди ​– максимально звільнити та оптимізувати час кандидата, зняти з нього поточне організаційне навантаження, залишаючи вільний час для агітації.

Структура окружного штабу

Організаційний відділ

➔ офіс-менеджер
➔ адміністратор бази даних ➔ логіст/завгосп
➔ бухгалтер
➔ водій штабу 1
➔ водій штабу 2

Кол-центр

Керівник кол-центру
➔ оператор кол-центру 1 ➔ оператор кол-центру 2 ➔ оператор кол-центру 3 ➔ оператор кол-центру 4 ➔ оператор кол-центру 5

Проектний відділ

Менеджер-координатор волонтерів
➔ менеджер по роботі з волонтерами​ ​1 ➔ менеджер по роботі з волонтерами 2

Менеджер-координатор агітаційних проектів
➔ менеджер агітаційних проектів 1➔ менеджер агітаційних проектів 2

Відділ масових зустрічей

Менеджер з організації масових зустрічей + 2 мобільні агітаційні групи у складі:

➔ менеджер МАГ
➔ водій екіпажу
➔ оператор 1
➔ оператор 2

Медіа відділ

➔ редактор
➔ журналіст
➔ журналіст-фотограф
➔ дизайнер
➔ менеджер із зовнішньої реклами

Digital-відділ

➔ content-менеджер
➔ райтер
➔ smm-менеджер
➔ дизайнер

Юридичний відділ

➔ старший юрист
➔ юрист 1
➔ юрист 2

Відділ безпеки

➔ співробітник ВБ 1
➔ співробітник ВБ 2

Організація волонтерів*

★ координатор волонтерів (від 3 до 30)
★ старший волонтер (від 10 до 300)
★ волонтер (від 100 до 3000)
*​ у разі наявності великої кількості волонтерів

Районні штаби**

★ керівник районного штабу
★ офіс-менеджер
★ менеджер проектів і волонтерів
★ менеджер зустрічей
★ юрист
** ​актуально для сільських округів з великою кількістю населених пунктів і дільниць.

Комплектація штабу, тобто кількість кадрових одиниць і структура, обрані з урахуванням досвіду проведення окружних кампаній та специфіки саме цієї кампанії. Радимо​ ​не економити на кадрах. Тому що якісні та мотивовані кадри, тобто команда штабу, –​це один із основних ресурсів кампанії, який забезпечуватиме вам перемогу.

Четвертим кроком майбутнім депутатам від Зеленського радять скласти кошторис кампанії.

“Будьте готові до того, що наступні 1,5 місяця ви будете витрачати гроші. Краще з самого початку визначитись із сумою, яку ви готові витратити на вибори”, – йдеться в інструкції.

“Забезпечена бюджетом кампанія краща, ніж кампанія без грошей. Якщо бюджет обмежений ​– обирайте та фінансуйте проекти з найбільшою віддачею. Тобто ті, які принесуть вам голоси”, – продовжують далі консультанти.

І додають – не варто планувати бюджет під нуль, необхідно залишати 10-15% на непередбачувані витрати.

Кандидатам нагадуть, що максимальний розмір виборчого фонду кандидата –​ ​16 692 000 грн. Він складається із власних коштів кандидата та добровільних внесків фізичних та юридичних осіб. Максимальна сума внеску ЗА РІК: для фізичних осіб ​–​1 669 200 грн; для юридичних осіб –​ ​3 338 400 грн.

А ще неофітів завбачливо і недвозначно попереджають, що “є бюджети участі, а є бюджет перемоги”.

Утім, для мотивації додають, що історія знає кандидатів, які перемогли фінансово забезпечених. Як приклад наводять змагання 2012 року між Віктором Чумаком і Олесем Довгим.

Окрім приблизного кошторису, кандидатам дають детальний графік кампанії і лінк на телеграм, де можна скачати програму.

“Радимо ​не розраховувати та не планувати реалізувати всі проекти ідеально, тому що у вас залишилося всього ​32 дні до кінця кампанії. Тому постійно робіть вибір ​– визначайте, що найважливіше і найбільш пріоритетне для вас, з того й починайте. А те, що вторинне, ​– делегуйте, відкладіть або подумайте над тим, чи не варто від цього взагалі відмовитися.

Далі кандидатів починають знайомити з роботою в окрузі.

“Для того, щоб успішно вести кампанію, вам потрібно розуміти особливості території, на якій ви балотуєтесь, а також конкурентів, яких ви будете перемагати.

Для якісного аналізу округу потрібно знайти такі відповіді:

– особливості адміністративно-територіального устрою;

– склад і структура населення (розподіл на сільське та міське);

– транспортно-логістичне сполучення;

– перелік місцевих ЗМІ (які з них впливові);

– поточна суспільно-політична ситуація;

– реальні впливові політичні сили;

– економічна складова (як заробляють і за рахунок чого живуть виборці);

– проблеми, актуальні для територій, що входять до складу округу;

– результати попередніх виборів”.

Іноді здається, що інструкцію списували з не дуже якісного підручника з політології. Бо там є така метафізика для «чайників»:

“Залежно від складу, розрізняють три типи округів: міський (в межах якого більше територій міста); сільський (в межах якого більше районів області); змішаний (в межах якого є і міські, і сільські території)”.

Для роботи з конкурентами радять провести їх SWOT-аналіз.

❏ сильні сторони;

❏ слабкі сторони;

❏ можливості;
❏ загрози.

Приклад розбору малюють на героях мультика “Качині історії”.

При цьому технологи “Слуги народу” зважають, що чинний депутат має в окрузі підтримку на рівні 30%. За явки в 60% 21 липня він потенційно може отримати десь 24 тисячі голосів. Його головному конкуренту, який може засівати округ, вони теоритично прогнозують також 25 тисяч. А стартову позицію від “Слуги” оцінюють у 16 тисяч голосів. За обмеженості людського ресурсу технологи радять своїм кандидатам добре працювати і заздалегідь не розслаблятися.

Кандидатам розіслали вже готові макети банерів та агітаційних газет. Газета обов’язково має мати фото кандидата та фото президента, на 2-й сторінці 10 фактів про кандидата, на 3-й – що кандидат пропонує. І на 4-й колонку Дмитра Разумкова.

Контент має бути поширений у соцмережах. При цьому свої аккаунти кандидатів попросили почистити. На зустрічі кандидатам дали окрему методичку, але все одно закликали “не тупити і починати працювати”.

Ну і резюме: 20 людей у штабі, 200 зустрічей і 2000 волонтерів – і ти Зедепутат.

Leave a Comment