Чому варто купувати електромобіль вже сьогодні

В чому різниця електрокара від авто з двигуном внутрішнього згорання? Перший їде на електроенергії, другий — на бензині, дизельному пальному чи газі, при цьому і електромобілі, і всі сучасні портативні пристрої працюють від акумуляторних батарей.

З 2020 року німецька компанія Volkswagen планує випускати 500 тис акумуляторів для електромобілів на рік, заводи споруджені в Китаї та США. Китайський автовиробник BYD у 2019 році планує завершити будівництво акумуляторного заводу на площі, яка схожа за площею 140 футбольним полям.

Зрозумілий той факт, що вартість електромобільних батарей з часом падатиме. Конкуренція між виробниками все більше загострюється, наука не стоїть на місці, виробники постійно тестують удосконалення, які повинні привести до збільшення ефективності батарей.

Це зараз батарея в електрокарі — суттєва витратна частина, через яку типовий електромобіль дорожчий за бензинове авто такого ж класу, незабаром все зміниться. Вже у 2018 році видання Bloomberg розрахувало, що електрокари зрівняються в ціні з автомобілями з двигунами внутрішнього згорання у 2025 році, а вже за кілька років до цього різниця буде досить несуттєвою. Це означає, що варто дочекатися 2025 року і тоді сміливо купувати автомобіль на електротязі

Купувати електромобіль, особливо якщо мова йде про вживане авто, варто вже зараз, авто окупиться вже за кілька років завдяки дешевшому живленню електрокара. Вартість 1 кВт для автомобілів “Укренерго” становила 1,9 грн, бензину — 24 грн/л без ПДВ, споживання на 100 км — близько 11 кВт і 10 л відповідно.

Крім того, ви припините: забруднювати повітря, фінансувати країну-агресора, адже бензин до нас часто потрапляє саме з Росії, а також боятися за свою безпеку, адже електрокари безпечніші, ніж авто з двигунами внутрішнього згорання.

Припускаю, що споживання Hyundai Ioniq в повсякденній побутовій експлуатації, залежно від сезону буде дещо вищим, на рівні 15-18 кВт. Однак кардинально на різницю це не впливає.

Приклад порівняно дорогих Hyundai Ioniq, які по кишені далеко не кожному, розгляньмо більш “народні” моделі.

Візьмімо два вживані автомобілі 2015 року: електрокар Renault Zoe вартістю 13,5 тис дол та Peugeot 208 з двигуном внутрішнього згорання, 1,6 л, вартістю 11,4 тис дол. Різниця у вартості при близьких інших показниках — 2,1 тис дол.

Якщо скористатися розрахунками “Укренерго”, можна легко пересвідчитися: різниця для потенційного покупця Renault Zoe окупиться приблизно за два роки.

Якщо ми говоримо про дорогі електрокари, то мова про швидку окупність, можливо, й не йде.

Якщо ж ми глянемо на середній та нижчий від середнього сегменти, тут цифри змінюються, і термін окупності суттєво падає.

Після двох років експлуатації він економитиме вам 30-50 тис грн на рік залежно від використання.

То чи є сенс чекати 2025 року, коли електрокари та авто з двигунами внутрішнього згорання зрівняються в ціні?

Економити на електрокарах кожен з нас зможе значно раніше. Не слід забувати і про екологію: це також дуже важливий аргумент на користь вибору електромобіля.

Leave a Comment